Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola, Perbál

Kleine-Quelle Deutsche Nationalitäten Grundschule

Pedagógiai hitvallásunk:

“Akkor élsz, ha másokért élsz”

Széchenyi István

06/26-370-036

Digitális témahét – 1. osztály – Túl az Üveghegyen

A digitális projekthétre nagy izgalommal készült az egész osztály. Iskolánk legkisebb tanulói nagyon lelkesen láttak neki a feladatoknak. Már a szülőknek kiküldött tájékoztató izgalommal töltötte el őket. Ösztönözték szüleiket a részvételre. Csak két szülő nem vállalt semmit (de a projekt folyamán – gyermekük lelkesedését látva – ők is bekapcsolódtak).

Örömmel érdeklődve hallgatták a meséket előadásomban, s ugyanilyen lelkesen nézték a Magyar Népmesék című videókat is. A csoportok kialakítása általam történt, mert próbáltam „egyenlő eséllyel” rendelkező csoportokat kialakítani. Maximálisan elfogadták döntésemet, rakták ki a csoport puzzle-kat, hogy kiderülhessen melyik mese lesz a csoporté.

A kiosztott lefűzhető mappákat gyorsan összeállították. A csoport ügyesebb tagjai irányították a munkát. Az illusztrációk készítése és sorrendbe rakása is megmozgatta a csoportok minden tagját. Az ellenőrző lista segítséget nyújtott a feladat elvégzésében. Itt a gyengébb képességű, de jól rajzoló tanulók irányítottak. Minden foglalkozáson más-más csoportvezetőt, csendfelelőst, eszközfelelőst, fényképészt, videó készítőt választottak maguk közül.

Az elkészített fotókat, videókat többségében együtt felraktuk a tanári laptopra, amelyikre nem volt idő, vagy zsinór, azokat elküldték otthonról e-mailben, vagy pendrive-n.

A szöveg kiegészítések, a tesztfeladatok nem okoztak gondot a csoportoknak.

A legnagyobb sikere a nem digitális feladatok közül az állóképeknek, a mesékből való egy-egy jelenet eljátszásának, valamint a gyurmázásnak, síkbáb és a közös plakát készítésnek volt. Nagyon sokat nevettünk a mesejeleneteknél, mert ott be is öltöztünk, s minden csoport egyedien oldotta meg a kiosztott feladatot. (Volt, aki beszélt is, voltak, akik csak pantomimmal szó nélkül játszottak). Ugyanilyen lelkesedéssel készítették a fotókat, a videókat. Volt köztük olyan tanuló, aki most készítette őket először. Az egész hetet áthatotta a zene, az ének, a vidámság, a stresszmentes tanulás.

Az otthoni munkákat is örömmel végezték. Megelégedéssel töltöttek el a szülők visszajelzései, bekapcsolódásuk munkánkba, az otthoni munkákról készített fotók, videók. Sokan jeleztek vissza, hogy milyen jó ötlet, hogy „ezt is bevisszük a tanórákra”. Megmutatjuk, hogy a számítógépen, laptopon, okos telefonnal hogyan tudunk érdekesen tanulni. (Néhány szülő hasznos, érdekes oktató játékok linkjeit is beküldte (pl. betűkirakó, szókereső stb.), amit megosztottam a többi szülővel).

Az értékelés folyamatos volt. Élvezték, amikor ők értékelhették magukat, egymást, de igényelték a tanítói visszajelzéseket is.

A projektzárás volt a hét csúcspontja. Megnéztük a csoportok által lefűzött dossziékat, az összevágott zenei aláfestéssel elkészített videónkat, szórakoztunk, tapsoltunk, kiosztottuk az okleveleket, énekeltünk, beszélgettünk, csoportképet készítettünk.

Tartalmas sok-sok élménnyel tarkított, új ismeretekkel teletűzdelt hetet mondhatunk magunk mögött, ahol a gyerekek, tanítóik, családtagjaik egyaránt jól érezték magukat, az együtt végzett munka örömével, élményével gazdagodva. Minden feltöltött fotó és videó a gyerekek munkája. A digitális témahét hozzásegített osztályközösségünk pozitív formálásához.

 

A fényképek a projektről ide kattintva tekinthetők meg.

A videó a projektről ide kattintva tekinthető meg.

A projektterv ide kattintva tekinthető meg.

Bakai Anikó, Rintek Szvetlána


Feltöltve:
Megosztás a Facebook-on