Diákönkormányzat
A tanulóközösségek és a diákkörök a tanulók érdekeinek képviseletére Diákönkormányzatot hozhatnak létre. A Diákönkormányzat tevékenysége a tanulókat érintő valamennyi kérdésre kiterjed. Az osztályközösségek a diákönkormányzat legkisebb egységei, küldöttet delegálnak az intézmény diákönkormányzatának vezetőségébe. A tanulóközösségek ily módon önmaguk diákképviseletéről döntenek.
Diákönkormányzat névsora a 2023-2024. tanévben
DÖK patronáló tanár: Katona Levente
Elnök: Vájsz András (8.o.)
Helyettes: Balázs Lilien (7.o.)
Tagok:
5. osztály
- Viktor Izabella
- Hruska Levente
6. osztály
- Jenei Barnabás
- Váradi Zsuzsanna
7. osztály
- Balázs Lilien
- Kemény Árven
8. osztály
- Vájsz András
- Farkas Ádám
- Bárány Gábor
Az iskolai életben a DÖK gyakorolhatóvá teszi a demokratikus együttműködést, felismerteti a gyerekekkel ennek szükségességét, képessé teszi a kölcsönös tiszteleten és megbecsülésen alapuló megállapodások megtartására. A tudást leginkább az új felfedezésére ösztönző, a személyes teljesítményt elismerő, segítséget adó társak között lehet megszeretni. A DÖK alapvető feladata az iskolai munka segítése, az iskola működésében résztvevők együttműködésének előmozdítása.
Hangforrás Iskolarádió
A Szülői Szervezet anyagi támogatásával 2015 nyarán kiépült az iskolarádió, így azóta heti 3-4 alkalommal zenétől hangos az iskola. Az első évben az igazgatónő pályázatot írt ki az iskolarádió működetésére a 7. és a 8. osztályosok között. Az elbírálás után az iskolarádió első vezetője Kincses Lilla lett, segítői: Faragó Áron és Ványi Géza valamint Fodor Dorka és Kurucz Anilla voltak.
Az első évben első programként a Kis-forrás Iskolanapok programjaiba az iskolarádió is bekapcsolódott: nemcsak a rendezvényeket, fontos tudnivalókat hirdették a sulirádiósok, hanem a felsősöknek egy rendhagyó vetélkedőt is szerveztek a Diákönkormányzat bevonásával.
A Hangforrás Iskolarádió Szervezeti és Működési Szabályzata
1. Az iskolarádió felépítése:
Patronáló tanár: Katona Levente
Technikai segítő tanár: Homoki Béla
Stúdiósok: 7. osztályos tanulók
2. Az iskolarádió feladatai
Információközvetítés az iskolavezetés, a DÖK-vezetőség és az iskola diákjai között.
Az iskola diákjainak színvonalas szórakoztatása, szem előtt tartva a diákok zenei és egyéb irányú igényeit.
3. Az iskolarádió működése
Az iskolavezetés biztosítja a rádió működéséhez szükséges technikai feltételeket
A működését meghatározó SZMSZ felülvizsgálata, esetleges változtatása éves időközönként a DÖK-vezetőség feladata
Az iskolarádió működésére lehetőség van minden tanítási nap ¾8 és 8.00 között, szünetekben illetve egyéb, az iskolavezetéssel egyeztetett időpontban, napokon.
Külön megállapodást képeznek az iskolai ünnepélyek, nemzeti ünnepek, valamint bármely nap, amelyet az iskolavezetés kijelöl és arról lehetőség szerint a DÖK vezetését az adott nap előtt egy héttel tájékoztatja.
Az iskolarádió hangerejének szabályozásánál figyelembe kell venni az iskolavezetés kérését.
Az iskola vezetése a rádió működését a patronáló tanáron keresztül ellenőrzi
Az iskolarádió műsorát a stúdiósok szervezik, naponta váltják egymást.
Az iskolarádió ütemtervének, arculatának meghatározása indokolt esetben a stúdiósok felmentése a DÖK-vezetőség feladata
4. Patronáló tanár
Személyét az iskola igazgatója jelöli ki.
Feladata:
- az iskolarádió működését segíteni, ellenőrizni
- kapcsolat fenntartása az iskolavezetés, DÖK-vezetőség és a stúdiósok között
- az iskolarádió működésének és az eredményes munka feltételeinek megteremtése (stúdió hozzáférhetőség biztosítása, időegyeztetés a stúdiósokkal ill. az iskolavezetőséggel)
- az SZMSZ érvényesítése
- az iskolarádió ütemtervének, arculatának meghatározása félévre előre (a stúdiósokkal együtt)
- a stúdiósok munkájának felügyelete, az általuk felkínált műsorok idejének, menetének, sorrendjének a meghatározása.
5. Stúdiósok
A jelentkezés önkéntes.
Megválasztásukról a DÖK és az iskolavezetőség dönt.
Megbízatásuk egy tanévre szól, de újraválaszthatók.
A stúdióba csak engedéllyel léphetnek!
Feladatuk:
- a rájuk eső műsornap programjának összeállítása, ehhez információszerzés (pl.:iskolai események, könyvtár, DÖK gyűlések, stb.)
- a műsorok idejének, menetének, sorrendjének a meghatározása, riportok elkészítése, zenék összeválogatása, stb. és igényes kivitelezése
- a műsorok tartalmának egyeztetése az osztályfőnökkel vagy a patronáló tanárral
Bors Andrea intézményvezető