Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola, Perbál

Kleine-Quelle Deutsche Nationalitäten Grundschule

Pedagógiai hitvallásunk:

“Akkor élsz, ha másokért élsz”

Széchenyi István

06/26-370-036

Küldetésnyilatkozat

A Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola KÜLDETÉSNYILATKOZATA

Pedagógiai hitvallásunk: „Akkor élsz, ha másokért élsz.” (Széchenyi István)

Küldetéstudat

Német nemzetiségi iskolaként elkötelezettek vagyunk a mindennapi életben használható német nyelvtudás elsajátíttatása, a német nemzetiségi identitástudat fejlesztése mellett. Környezettudatos és egészséges életmódra neveljük tanítványainkat. Pedagógus és diák közötti harmonikus kapcsolatot, őszinte és bizalommal teli légkört biztosítunk, jól működő közösségi életet alakítunk ki. Kulturált magatartásra, toleranciára épülő személyiségfejlesztés, tehetséggondozás és felzárkóztatás, a tanuláshoz, tudáshoz való pozitív viszony kialakítása jellemzi munkánkat.

A Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola nevelőtestülete egységesen az iskola küldetésének tekinti:

  • bizalmon és kölcsönös elfogadáson alapuló, gyermekközpontú, szeretetteljes, családias légkör biztosítása, ahol a gyerekek személyiségfejlődését folyamatosan figyelemmel lehet kísérni
  • pedagógus és diák közötti harmonikus kapcsolat
  • a tanulókban az egymás iránt érzett felelősségtudat és a közösségi érzés erősítése
  • az elméleti tudás gyakorlatban való alkalmazási készségének kialakítása
  • a szülői tekintély és a család, mint modell hangsúlyozása
  • a kulturált magatartás elvárása iskolán belül és kívül is 
  • a nemzeti értékek, a nemzeti magyarságérzés hangsúlyozása, és a német nemzetiségi hagyományok ápolása. A német kisebbségi oktatás segíti a nemzeti kisebbséghez tartozót abban, hogy megtalálja, megőrizze és fejlessze identitását, vállalja másságát, elfogadja és másoknak is megmutassa a kisebbség értékeit, erősítse a közösséghez való kötődést.
  • környezettudatos, egészséges életmódra való nevelés
  • személyiségfejlesztés, tehetséggondozás
  • felzárkóztatás, fejlesztés
  • a pedagógus által közvetített pozitív példakép állítása
  • erős jellem kialakítása a tanulókban, akik így önálló, felelősségvállaló emberként élik életüket
  • egészséges közösségi élet biztosítása, ahol a mások érzelmeire való érzékenység, a kölcsönös bizalom is szerepet kap
  • kölcsönös megbecsülés és tisztelet a tanulók idegennyelvi kompetenciájának fejlesztése, a mindennapi életben használható német nyelvtudás elsajátíttatása.

Célunk: testileg és lelkileg egészséges, harmonikus, kiegyensúlyozott, a felnőttek világában is boldogulni tudó, az iskolához, a községhez, a hazához erősen kötődő, önálló tanulásra, önnevelésre való képességgel, korszerű ismeretekkel és biztos készségekkel rendelkező ifjúság nevelése, akik biztos képességekkel, kulcskompetenciákkal, szilárd alapműveltséggel, használható német nyelvtudással rendelkeznek, sikeresen folytatják tanulmányaikat a középiskolákban, és megtanulják az élethosszig való tanulás képességét és fontosságát.

PÄDAGOGISCHE ERKLÄRUNG der Kleinen Quelle Deutschen Nationalitätengrundschule

Unsere pädagogische Überzeugung: ”Du lebst dann, wenn du für andere lebst” (István Széchenyi)

Das Pädagogenkollegium der Kleinen Quelle Deutschen Nationalitätengrundschule erklärt gemeinsam folgendes zu seiner Handlungsmaxime:

  • die Gewährleistung einer auf Vertrauen und gegenseitigem Verständnis beruhenden kinderfreundlichen, liebevollen und familiären Atmosphäre, in der die Persönlichkeitsentwicklung der Kinder ständig überprüfbar ist.
  • eine harmonische Beziehung zwischen Pädagogen und Schülern
  • die Stärkung des gegenseitigen Verantwortungsgefühls und des Gemeinschaftsgefühls bei den Schülern
  • Herausbildung der Fähigkeit, theoretisches Wissen in der Praxis anzuwenden
  • Respekt vor den Eltern und der Familie als Modell zu vermitteln
  • Erwartung eines kultivierten Verhaltens innerhalb und außerhalb der Schule
  • Betonung der nationalen Werte und des ungarischen Nationalitätsbe-wusstseins und der Pflege der deutschen Traditionen. Den zur deutschen Minderheit gehörenden Schülern hilft der deutsche Nationalitätenunter-richt dabei, ihre Identität zu finden, zu erhalten und zu entwickeln.
  • Akzeptanz des Andersseins und das Aufzeigen der Werte der Minderheit sowie die Stärkung des Zugehörigkeitsgefühls zur Gemeinschaft.
  • Erziehung zu einer umweltbewussten und gesunden Lebensweise
  • Persönlichkeitsentwicklung und Talentförderung
  • Nachhilfe- und Förderunterricht
  • durch die Pädagogen vermittelte Herausbildung einer positiven Vorbildwirkung
  • die Herausbildung eines starken Charakters bei den Schülern, die so ihr Leben als selbständige und verantwortungsbewusste Menschen leben können
  • Sicherung eines harmonischen Gemeinschaftslebens, in dem die Rücksichtnahme auf die Gefühle der Anderen und das gegenseitige Vertrauen eine wichtige Rolle spielen
  • gegenseitige Anerkennung und Respekt
  • Entwicklung der Fremdsprachenkompetenz der Schüler, Aneignung von im täglichen Leben brauchbaren deutschen Sprachkenntnissen

Unsere Zielsetzungen:

Wir wollen unsere Schüler zu Jugendlichen und Erwachsenen erziehen,

  • die körperlich und geistig gesund, harmonisch und ausgeglichen sind,
  • die sich in der Welt der Erwachsenen zurecht finden,
  • die eine starke Bindung an ihre Schule, die Gemeinschaft und ihre Heimat haben,
  • die die Fähigkeit zum selbständigen Lernen und zur Selbstdisziplin besitzen,
  • die über zeitgemäßes Wissen und Fertigkeiten, über sichere Fähigkeiten und Schlüsselkompetenzen, eine gefestigte Allgemeinbildung sowie über brauchbare deutsche Sprachkenntnisse verfügen, die erfolgreich ihre Ausbildung in der Mittelschule fortsetzen und die Wichtigkeit des lebenslangen Lernens begreifen.
Megosztás a Facebook-on