Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola, Perbál

Kleine-Quelle Deutsche Nationalitäten Grundschule

Pedagógiai hitvallásunk:

“Akkor élsz, ha másokért élsz”

Széchenyi István

06/26-370-036

Napközi

1.csoport    25 fő Payer Ferencné, Csátiné Varga Mónika, Siposné Király Ildikó
2.csoport 27 fő Juhászné Szatmári Irén
3.csoport 23 fő Rintek Nóra Szvetlána, Mayerné Aller Rita
4.csoport 20 fő Siposné Király Ildikó, Czakó Péter, Balla Csilla
     

A napközi

Az alsó tagozaton minden osztály számára tudunk napközit biztosítani. Az osztályban tanító pedagógusok között nagyon jó az együttműködés, segítik egymás munkáját. A napköziben fontos szempont a délelőtti és délutáni foglalkozások egymásra épülése. Feladat a tanulói önállóság, az egymáshoz való alkalmazkodás képességének fejlesztése, a helyes szokásrendszer kialakítása. A tanulókat már egészen kiskortól önállóságra szeretnénk nevelni. Az egymáshoz való alkalmazkodás képességének fejlesztése, a helyes szokásrendszer kialakítása – fontos feladatok az új tanévben is. Szakmai munkánk sikerességét a napközi eredményessége is bizonyítja: a sokszínűség és a hatékony segítségnyújtás diákjaink számára vonzó, ezért népszerűek ezek a délutáni foglalkozások.
Tanulási sávot vezettünk be 14 és 15 óra között a napköziben annak érdekében, hogy a tanulást, a házi feladatok megírását ne gátolja a szakkörökre való „eljárkálás”, így biztosítva minden gyermek és szülő számára a kiszámíthatóságot. Ebben az időben nem tartunk tanórán kívüli foglalkozásokat a napköziseknek, így szeretnénk biztosítani, hogy a tanulók a házi feladatukat elkészítsék a napközi idő alatt.
A napközis foglalkozások 16 óráig tartanak, 16 órától 17 óráig napközi ügyeletet tartunk az ebédlőben. A délutáni foglalkozásokról csak a szülők előzetes írásbeli kérelme és megfelelő indoklás alapján maradhat távol a tanuló. A kérelmeket itt lehet letölteni.

A napközi szerepe az iskola életében

A napközi kiegészítő, megerősítő funkciót tölt be. Az osztálytanító és a napközis nevelő szoros együttműködése igen hatékonyan mutatkozik meg az eredményekben, mind a tanulás, mind a nevelés terén.

Fejlesztési területek:

  • Társas kapcsolatok fejlesztése.
  • Önálló tanulásra nevelés.
  • Egészséges életmódra nevelés.
  • Önálló szabadidő felhasználásra nevelés.

Feladataink sokrétűek:

  • A szokásrend alapjainak lerakása.
  • Alapvető egészségügyi, magatartás és munkaszokások kialakítása.
  • Tanulás és a munka megszerettetése.
  • Kulturált játék és szórakozás megszerettetése, gyakoroltatása.
  • Sportlehetőségek nyújtása.
  • Mesék, versek, dalok és játékokon keresztül érzelmi életük gazdagítása, pozitív erkölcsi minták nyújtása.
  • Egymásra figyelés, segítségnyújtás, udvarias magatartási szokások gyakoroltatása.

A közösségi élet fejlesztésének jó terepe a napközis foglalkozások

  • Ismerje és alkalmazza a társas magatartás szabályait.
  • Tudja alakítani a kapcsolatait, legyenek csoportjában rokonszenvi kapcsolatok.
  • Vegyen részt a felelősi rendszeri feladatok tartalmának kialakításában és azokban szerezzen gyakorlatot.
  • Ismerje és tartsa be az ebédlői rend, az udvarias viselkedés, az önálló tanulás és a szabadidő eltöltésének szabályait.
  • Fontos a pontos, rendszeres fegyelmezett munkavégzésre szoktatás.
  • Tudja saját és mások munkáját értékelni, abból következtetéseket levonni.
  • Egyaránt becsülje a saját és közös vagyonát, illetve tulajdonát.

Kiemelt terület az egészséges életmódra nevelés

  • A helyes tisztálkodási szokások formálása és ellenőrzése.
  • Saját környezetük tisztán és rendben tartása.
  • Helyes testtartás.
  • Helyes táplálkozás.
  • Időjárásnak megfelelő öltözet.
  • Sokat tartózkodjanak a szabadlevegőn.
  • Szabad idejüket jól tudják beosztani.
  • Legyenek képesek személyiségüknek legjobban megfelelő tevékenységek. megválasztására.

A napközis foglalkozás sarkalatos pontja az önálló tanulásra nevelés

  • Fontos a tanulási kedv felkeltése, sikeres technikák, módszerek tanítása, elsajátíttatása, önellenőrzésre szoktatás.
  • Tanulási idő, rend szervezése.
  • Folyamatos, kitartó, fegyelmezett munkavégzés.
  • Értelmi képességek fejlesztése / figyelem, emlékezet beszéd, gondolkodás, valamint a motorikus képességek fejlesztése is./.
  • Különböző képességűek a tanulók, így elengedhetetlen a differenciált foglalkozás.
  •  Tehetségesek plusz feladatokat kapnak, a lassabban haladókkal külön foglalkozunk, korrepetáljuk őket.
Megosztás a Facebook-on