Napközi
1.csoport | 25 fő | Payer Ferencné, Csátiné Varga Mónika, Siposné Király Ildikó |
2.csoport | 27 fő | Juhászné Szatmári Irén |
3.csoport | 23 fő | Rintek Nóra Szvetlána, Mayerné Aller Rita |
4.csoport | 20 fő | Siposné Király Ildikó, Czakó Péter, Balla Csilla |
A napközi
Az alsó tagozaton minden osztály számára tudunk napközit biztosítani. Az osztályban tanító pedagógusok között nagyon jó az együttműködés, segítik egymás munkáját. A napköziben fontos szempont a délelőtti és délutáni foglalkozások egymásra épülése. Feladat a tanulói önállóság, az egymáshoz való alkalmazkodás képességének fejlesztése, a helyes szokásrendszer kialakítása. A tanulókat már egészen kiskortól önállóságra szeretnénk nevelni. Az egymáshoz való alkalmazkodás képességének fejlesztése, a helyes szokásrendszer kialakítása – fontos feladatok az új tanévben is. Szakmai munkánk sikerességét a napközi eredményessége is bizonyítja: a sokszínűség és a hatékony segítségnyújtás diákjaink számára vonzó, ezért népszerűek ezek a délutáni foglalkozások.
Tanulási sávot vezettünk be 14 és 15 óra között a napköziben annak érdekében, hogy a tanulást, a házi feladatok megírását ne gátolja a szakkörökre való „eljárkálás”, így biztosítva minden gyermek és szülő számára a kiszámíthatóságot. Ebben az időben nem tartunk tanórán kívüli foglalkozásokat a napköziseknek, így szeretnénk biztosítani, hogy a tanulók a házi feladatukat elkészítsék a napközi idő alatt.
A napközis foglalkozások 16 óráig tartanak, 16 órától 17 óráig napközi ügyeletet tartunk az ebédlőben. A délutáni foglalkozásokról csak a szülők előzetes írásbeli kérelme és megfelelő indoklás alapján maradhat távol a tanuló. A kérelmeket itt lehet letölteni.
A napközi szerepe az iskola életében
A napközi kiegészítő, megerősítő funkciót tölt be. Az osztálytanító és a napközis nevelő szoros együttműködése igen hatékonyan mutatkozik meg az eredményekben, mind a tanulás, mind a nevelés terén.
Fejlesztési területek:
- Társas kapcsolatok fejlesztése.
- Önálló tanulásra nevelés.
- Egészséges életmódra nevelés.
- Önálló szabadidő felhasználásra nevelés.
Feladataink sokrétűek:
- A szokásrend alapjainak lerakása.
- Alapvető egészségügyi, magatartás és munkaszokások kialakítása.
- Tanulás és a munka megszerettetése.
- Kulturált játék és szórakozás megszerettetése, gyakoroltatása.
- Sportlehetőségek nyújtása.
- Mesék, versek, dalok és játékokon keresztül érzelmi életük gazdagítása, pozitív erkölcsi minták nyújtása.
- Egymásra figyelés, segítségnyújtás, udvarias magatartási szokások gyakoroltatása.
A közösségi élet fejlesztésének jó terepe a napközis foglalkozások
- Ismerje és alkalmazza a társas magatartás szabályait.
- Tudja alakítani a kapcsolatait, legyenek csoportjában rokonszenvi kapcsolatok.
- Vegyen részt a felelősi rendszeri feladatok tartalmának kialakításában és azokban szerezzen gyakorlatot.
- Ismerje és tartsa be az ebédlői rend, az udvarias viselkedés, az önálló tanulás és a szabadidő eltöltésének szabályait.
- Fontos a pontos, rendszeres fegyelmezett munkavégzésre szoktatás.
- Tudja saját és mások munkáját értékelni, abból következtetéseket levonni.
- Egyaránt becsülje a saját és közös vagyonát, illetve tulajdonát.
Kiemelt terület az egészséges életmódra nevelés
- A helyes tisztálkodási szokások formálása és ellenőrzése.
- Saját környezetük tisztán és rendben tartása.
- Helyes testtartás.
- Helyes táplálkozás.
- Időjárásnak megfelelő öltözet.
- Sokat tartózkodjanak a szabadlevegőn.
- Szabad idejüket jól tudják beosztani.
- Legyenek képesek személyiségüknek legjobban megfelelő tevékenységek. megválasztására.
A napközis foglalkozás sarkalatos pontja az önálló tanulásra nevelés
- Fontos a tanulási kedv felkeltése, sikeres technikák, módszerek tanítása, elsajátíttatása, önellenőrzésre szoktatás.
- Tanulási idő, rend szervezése.
- Folyamatos, kitartó, fegyelmezett munkavégzés.
- Értelmi képességek fejlesztése / figyelem, emlékezet beszéd, gondolkodás, valamint a motorikus képességek fejlesztése is./.
- Különböző képességűek a tanulók, így elengedhetetlen a differenciált foglalkozás.
- Tehetségesek plusz feladatokat kapnak, a lassabban haladókkal külön foglalkozunk, korrepetáljuk őket.