Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola, Perbál

Kleine-Quelle Deutsche Nationalitäten Grundschule

Pedagógiai hitvallásunk:

“Akkor élsz, ha másokért élsz”

Széchenyi István

06/26-370-036

„Boldog Iskola”

Iskolánkban 2016 szeptemberében elindítottuk a Boldogságóra programot és megpályáztuk a „Boldog Iskola” címet. A Boldogságóra 10 hónapos programja a pozitív pszichológia tudományos kutatásaira épül. A kezdeményezés Bagdi Bella nevéhez fűződik, Prof. Dr. Bagdy Emőke fővédnökségével. 10 hónap, 10 gyakorlat. Iskolánkban is több osztály végzi a programot, osztályfőnökükkel. Konkrét segítséget kapunk, akár elkészített feladatlapokat, dalokat, meséket.

November 8-án, a Jobb Veled a Világ Alapítvány által szervezett első Boldog Iskolai szakmai napon Bagdi Bella, az alapítvány elnöke átadta a többi iskola között iskolánknak, a perbáli Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskolának is a Boldog Iskola oklevelet és egy szakmai csomagot. Köszönjük! Az ünnepségen részt vettek: Bors Andrea intézményvezető, Kincsesné Kuthy Etelka intézményvezető helyettes és Csátiné Varga Mónika tanító.

 „A Boldogságórák hatás vizsgálatára tervezett mérések szerint, a boldogságórákon végzett gyakorlatok erősítik az önbizalmat, a kitartást, a koncentráció képességet, a divergens gondolkodást és kreativitást.” (Prof. Dr. Oláh Attila, ELTE)

 „Boldogságprogram”

A „boldogságórák” az ismert angliai bentlakásos iskola, a Wellington College céljai szerint segítik a diákokat abban, hogy felnőtt korukban oldják meg a párkapcsolati problémáikat, megőrizzék fizikai és lelki egészségüket, megbirkózzanak rossz érzéseikkel. Amerikai kutatások pedig bebizonyították, hogy a boldog gyerekek önbizalma erős, tudnak és mernek pozitívan gondolkodni, egészségesek, hisznek magukban, mernek a felnőttektől segítséget kérni, kreatívak és képesek kiutat találni az őket megérintő problémákból.

A Boldogságóra 10 hónapos programja a pozitív pszichológia tudományos kutatásaira épül:

Szeptember: Boldogságfokozó hála gyakorlása
Október: Optimizmus gyakorlása
November: A társas kapcsolatok boldogító ereje
December: Boldogító jócselekedetek
Január: Célok kitűzése és elérése
Február: Megküzdési stratégiák gyakorlása
Március:  Apró örömök élvezete
Április:  Megbocsátás
Május: Egészséges életmód
Június: Fenntartható boldogság

Az órák lényege:

  • a személyiségfejlesztés,
  • a pozitív életszemléletre való képesség tanítása.

Havi 1 óra és 1 feladat elvégzése csoportosan: A feladatok játékos, vidám, kreatív formát öltenek, melyek a havi boldogságfokozó témát bontják ki, és gyakorlatban fejlesztik a pozitív gondolkodást, tapasztalati tanulás útján.
Célunk nem az, hogy problémamentes életmodellt állítsunk a gyerekek elé, hanem, hogy vezérfonalat adjunk ahhoz, hogy

  • könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal,
  • képesek legyenek hatékonyan megbirkózni a problémákkal,
  • valamint a testi-lelki egészségmegtartás tényezőinek tanulmányozására kapjanak gyakorlati lehetőséget.

Egy-egy témánál egy hónapig időzünk el, hogy a fiataloknak legyen elegendő idejük saját tapasztalatokat gyűjteni és az új ismereteket beépíteni a mindennapjaikba!

Mottónk:
VEZESD ŐKET, DE HAGYD, HOGY MAGUKTÓL FEDEZZÉK FEL A BOLDOGSÁG FELÉ VEZETŐ UTAT!

 

 

Megosztás a Facebook-on