Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola, Perbál

Kleine-Quelle Deutsche Nationalitäten Grundschule

Pedagógiai hitvallásunk:

“Akkor élsz, ha másokért élsz”

Széchenyi István

06/26-370-036

Tábor – Balatonakali

2021. június 21-27.

A Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola három pedagógusa az idei tanév befejezése után Balatonakalin tartotta hagyományos nyári táborát, melyen 37 diák (1-9. osztályig vett részt).

Miután elfoglaltuk szálláshelyünket, rögtön elindultunk a helyi strand felfedezésére.
Második napunkon kirándultunk Révfülöpre, ahol vitorlás Balaton bejáráson vettünk részt. A hajó kapitánya érdekes előadást tartott a magyar tengerről. Egy másik vonatos kiránduló napunkon Balatonfüredre látogattunk, ahol megnéztük a Bodorka- Balaton Aquarium lakóit.
Az egész heti rekkenő hőségben minden időt kihasználtunk strandolásra, s nagy élmény volt – kicsiknek, nagyoknak egyaránt – a vízi biciklizés a tavon.

Délutánonként, esténként társasjáték partikat rendeztünk, fociztunk, labdáztunk, beszélgettünk, ellátogattunk Balatonakali nagy játszóterére és szabadtéri konditermébe. Sütöttünk és ettünk rengeteg gofrit, melyet a csapat jóízűen fogyasztott, s nem maradtak el a fagyizások és az esti utóvacsorák sem.

Az utolsó előtti napon, míg a csapat a hagyományos tábori vetélkedőn vett részt, Irén néni közel száz palacsintát sütött a versenyzőknek. Az izgalmas vetélkedést a szokásos reklámfilmekkel kezdtük, majd csapatokat alakítva először az idei táborral kapcsolatos kérdésekre válaszoltak a résztvevők. Ezután következett: csokievő, szörpivó, „ceruzalógató”, lufifújó verseny, majd a mocsárjárás szoros küzdelme után eredményt hirdettünk, s egy nagyot palacsintáztunk.
A délutáni strandolás után megnéztük táborhelyünk nevezetességeit: a Fő teret templomaival, az első világháborús emlékművet, részt vettünk a Szent Iván – napi szezonnyitó ünnepségen, melynek keretében egy tüzes kereket több megállással, rövid kulturális programok kíséretében gurítanak végig a falun, hogy a végén a Balatonban oltsák ki lángjait. Miután besötétedett, nyolcadikos diákjaink megrendezték hagyományos éjszakai bátorságpróbánkat.

A tábor ideje alatt ünnepeltünk három születésnapot, s az idén is „elballagtattuk” nyolcadik osztályos kitartó táborosainkat.

Hazafelé ellátogattunk Vértesacsára (Atschau), ahol megtekintettük a Szent-Vendel német nemzetiségi emlékművet. A falu sváb kultúráját és gyökereit a mai napig ápolja a község. A Vértesacsán 2006-ban felállított, bolgár vraca mészkőből faragott Szent Vendel-szobor egyrészt a község hagyományait éleszti újjá, másrészt a kitelepített elődökre és azok sok évszázados magyarországi kultúrájára emlékeztet.

Ismét egy tartalmas táborozáson vettünk részt, melyen kicsik és nagyok, táborozók és táboroztatók egyaránt jól érezték magukat. Köszönjük Perbál Község Német Nemzetiségi Önkormányzatának, valamint a Korszerűbb Iskoláért Alapítványnak, hogy anyagi támogatásukkal hozzájárultak a tábor költségeihez, programjaihoz.